فرآیند حفظ، بهبود و حمایت از نام تجاری که بدین وسیله نتایج مثبتی برای آن نام بهمراه آورد. مدیریت برند وجوه مختلفی مانند هزینه ، رضایتمندی مشتری، عرضه در فروشگاه و رقابت را شامل می‌شود. مدیریت برند برپایه بازاریابی بنا نهاده شده‌است اما بر نام تجاری و اینکه چگونه می‌تواند برای مشتری مطلوب بماند، تمرکز دارد.

مدیریت برند شامل طرح یک وعده، به اجرا در‌آوردن آن وعده و سپس حفظ و پاسداشت آن وعده است. این کار مستم تعریف برند، کسب موقعیت برای برند و عرضه برند است. مدیریت برند هنر خلق و زنده نگه‌داشتن یک نام تجاری است.

مدیریت برند با داشتن دانش و آگاهی کامل از اصطلاحی به نام تجاری آغاز می‌گردد و شامل قولی است که به مشتری داده می‌شود (قولی که اگر به آن عمل نشود باعث عدم رضایت مشتری می‌گردد). مدیریت برند چیزی جز هنر ایجاد و حفظ نام تجاری نیست. نام تجاری باعث می‌گردد تا مشتریان به یک کسب‌و‌کار متعهد گردند.

ادامه مطلب


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها